Livet som au pair...

Jaha just nu är det en massa strul på gång känner jag. För det första så verkar det som att jag har nån form av djur, malar eller liknande som äter mina kläder... Känns jätteroligt! Sen har jag ingen väska att packa i till Tahoe i helgen och så har vi precis satt mitt yngsta värdbarn i underkläder så han kissar på sig överallt och hela tiden, KUL! Till råge på allt strular det sig med semestern också... Jag har en liten resa till Hawaii på gång, 28 april till 6 maj (fördelsedag på Hawaii, inte helt fel!) och jag trodde slälvklart inte att jag skulle behöva räkna bort både mina lediga helger samt 9 semesterdagar, men det måste jag tydligen... Kul att jag bara då har 5 semesterdagar kvar, och då vet jag att min värdfamilj kommer att använda mig både lördag och söndag bara för att jag har varit ledig hela veckan... Dessutom kommer jag inte ha en ledig helg förns i slutet av juni vilket kommer att bli ganska tufft... Känns lite som att allt är för familjernas bästa i den här organisationen. Så det känner jag mig riktigt irriterad på, men jag ska prata med min värdmamma och se hur vi ska lösa detta, för att känns inte riktigt rätt.
Idag ska jag iallafall iväg på mitt andra pilatespass och efter det ska jag packa ihop mina grejer ordentligt för avfärd imorgon! Ska bli så himla skönt att lämna stan! Känner verkligen att jag behöver det, så att man för en gångs skull får känna sig helt ledig :)
Puss och kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0