Första körlektionen

Trot eller ej men idag har jag varit ute och kört bil för första gången i USA! Det började med att jag smällde in bildörren i en betongvägg mitt framför ögonen på min värdmamma, kändes lagom bra... Sen var det bara ut med bilen från garaget mitt ut i stan och upp på motorvägen direkt, där jag på påfarten nästan körde mot rött. motorvägen gick bra, bara det att ALLA kör så jäkla mycket fortare än hastighetsbegränsningen, och sen finns det typ inga skyltar som visar hur snabbt man får köra... Men det var roligt att sitta bakom ratten igen! Och så berättade min värdmamma att hon har beställt ett kreditkort till mig så att jag ska kunna ta bilen och storhandla, samt tanka bilen när jag är ute och kör, så då måste hon ju ha tyckt att jag körde bra :)
Efter körningen var jag på lektion, lika tråkigt som vanligt, men jag har bestämmt mig för att gå klart kursen och komma ikapp så att jag klarar den! Orkar inte leta efter nån ny kurs... Sen hämtade jag upp kidsen och jobbade på som vanligt. Börjar bli exalterad för Tahoe i helgen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0